JEG BLIR SINDSSYG

Jeppe SøeSøeforklaringerSkriv en kommentar

Telefonen kimer på livet løs. En del er sælgere, som vil sælge strøm eller alt muligt andet. JEG FATTER IKKE at det er lovligt! Det er så besynderligt for mig, at nogle enkelte virksomheder har lov til konstant at ringe rundt og faldbyde deres lort – mens andre ikke må. Det er et gammelt hensyn til statslige virksomheder og et par demokratisk vigtige (aviser), som jo er private.

Jeg må ikke sende mails til SydEnergi og foreslå dem at hyre mig til foredrag, da det ville være spam – men de må ringe til mig flere gange om ugen for at fortælle mig om en helt vild deal de “har fået lov til” at tilbyde på noget strøm… Det er ikke spam… fordi loven ikke er fulgt med udviklingen.

I dag var det netop SydEnergi, der havde et helt specielt tilbud til gode kunder. Jeg er så ikke kunde og det meddelte jeg den stakkels studerende i røret.

Hun sagde, at jeg nemt kunne være kunde uden at vide det, da de leverer over hele landet. Jeg fortalte tøsebarnet, at jeg godt ved hvem jeg har som leverandør af strøm.

Hun spurgte så om jeg havde internet, hvilket jeg kunne bekræfte. Hun mente så det kunne være stofa. Og ja, de leverer ganske rigtigt net til dem, der er min udbyder – så indirekte har jeg vel.

Man mærkede glæden i hendes stemme da hun fortalte, at det så var derfor de kunne kime mig ned:
– Jeg er kunde hos nogle, der får leveret internet fra stofa, som er opkøbt af Sydenergi, der så vil sælge mig strøm. Hun sad nærmest og fik orgasme over at havde løst det detektivarbejde, og begyndte at fortælle om et eller andet strøm. Mens jeg græd.

Jeg gider fandme ikke mere. I starten havde jeg en fest når en sælger gik i fælden. Jeg lavede en kop kaffe og kunne tale med en sælger i 5 minutter og satte en ære i at køre dem ud over kanten. Jeg håbede at de ville slette mit nummer, for at beskytte deres medarbejdere. Det gør de ikke. Nu er det en daglig irritation.

Læs også:  Når man opdager Pikachu midt i Rio

De ringer hemmeligt nummer, da de ved at mange (incl mig selv) har en app der sorterer spam-opkald fra. Men jeg har både bookere og kendte venner, der ringer hemmeligt – og tager den selvfølgelig, når nogle trykker mit nummer.

Kære politiker! Vil du ikke nok stoppe det her!

Vil du ikke nok sørge for, at min telefon er en privat linje ind i mit liv, hvor JEG får retten til at bestemme, hvem der må banke på. Hvem der må forstyrre.
Det er både den private og virksomheden der råkimes ned. Robinsonlisten er ingen hindring – går den så går den. Og når man oplyser damen i røret, at man er på listen, undskylder hun men fortsætter salgstalen.

Jeg vil gerne bede om at kunne sætte et “reklamer nej tak” på min telefon. Og da intet endnu har virket, incl jeres blacklister – må det gøres ulovligt at ringe uden samtykke. Med andre ord: Jeg accepterer at blive ringet op af de virksomheder, som jeg har en aftale med. Jeg vil super gerne høre tilbud fra mine leverandører. Men nye leverandører, finder jeg selv. På det dersens internet.

OPDATERING: (!!!!!!)

Sydenergi har svaret mig herunder. DET tjener dem til ære! Nu er min status jo generelt om telefonsalg – men det var dem der var dagens prik over i’et.
Deres ansvarlige oplyser, at jeg har givet dem lov. Og jeg mener blot han afslører, hvor tosset det hele er.

Stofa havde problemer på matriklen i sidste uge. Da GugVisseDall antenneforening får internet fra Stofa nu, ringer jeg og beder om at få det ordnet. Supporten spørger til sidst, om Stofa må kontakte mig hvis der er noget som kan ændres i mit kundeforhold. Det er et klart ja! Skulle der komme et abonnement der er billigere, må de gerne gøre mig opmærksom på det. Selvfølgelig. Som skrevet ovenover vil jeg gerne høre fra folk, jeg i handler med.

Læs også:  ÅRETS PRESSEFOTO? Gu er det da ej!

Han mener dog, at jeg dermed har givet tilladelse til at Stofa og hele SydEnergi må kontakte mig, hvis der er noget et af deres utallige selskaber kan gøre for mig. Det er helt helt gak.

Manden ønsker at “blive renset”, da de agerer voldsomt etisk i den virksomhed. Den renselse kan jeg ikke tilbyde.

Hvis SydEnergi mener, at man giver alle deres selskaber lov til at tilbyde mig alle de produkter de måtte have i deres taske, fordi jeg siger ok til, at Stofa må kontakte mig om mit nuværende kundeforhold, så er de ikke etiske.

Hvis SydEnergi mener, at hvis man siger til Stofa at de må kontakte mig, da jeg jo er deres kunde – skal man også ha tilbudt helt andre produkter som strøm, fordi der et sted oppe i aktieportefølgen er samme ejer, er de ikke etiske.

Hvorfor ikke spille med åbne kort og lade sætningen være “Stofa ejes af Sydenergi. Vi har en masse firmaer og en masse produkter vi tilbyder danskerne. Må jeg sige til alle de andre sælgere, at du har en mobil og lade dem ringe for at fortælle dig om alt det vi kan forbedre i dit liv”?

– I så fald fik de ikke så mange ja’er. Ikke mit!

Jeg kan anbefale ALLE der har abonnement ved Stofa eller får strøm ved SydEnergi om lige at ringe til Mick Bundsgaard fra SydEnergi på det nummer han selv angiver i sin kommentar – 61385785 – eller mail mibu@se.dk og meddele ham, at I gerne vil slettes på listen og ikke vil kontaktes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.